Minicontainer voor oud papier in Ouderkerk

Gemeente Krimpenerwaard stapt voor het ophalen van oud papier in de kernen over op het gebruik van Minicontainers voor oud papier in plaats van losse aanlevering aan de straat.

Begin oktober 2022 zijn de eerste minicontainers afgeleverd bij huishoudens in Ouderkerk. Omdat dit de nodige vragen oproept bij inwoners hebben we hier wat praktische informatie op een rijtje gezet.

Blijft Christiaan de Wet oud papier ophalen in Ouderkerk?

Ja, ook na invoering van de minicontainer blijven wij he oud papier ophalen in Ouderkerk. Zowel het maandelijks huis-aan-huis ophalen van oud papier met de minicontainer als het inzamelen bij de grote containers bij ons clubhuis blijven wij doen.

Gaat de opbrengst van papier in de minicontainer naar Christiaan de Wet?

Ja, wij blijven het oud papier ophalen en de opbrengst gaat ook na invoering van de minicontainer nog steeds naar onze club.

Mag ik mijn papier tijdens de ophaaldag ook los langs de weg zetten?

Nee, oud papier wat los (of gebundeld, in dozen of in kratten) aan de weg gezet wordt mogen wij van Cyclus en de gemeente niet meer meenemen. Ook niet als het naast de minicontainer gezet wordt.

Kan ik mijn oud papier ook bij het clubhuis blijven brengen?

Ja, we blijven het oud papier ook inzamelen bij ons clubhuis. We willen iedereen wel verzoeken zoveel mogelijk gebruik te maken van de nieuwe minicontainer om te voorkomen dat onze vrijwilligers overspoeld worden met bergen papier op het clubhuis.

Wat moet ik doen als ik geen gebruik wil maken van de minicontainer?

De minicontainer is eigendom van de gemeente, Christiaan de Wet heeft hier geen invloed op. Neem contact op met de gemeente als je de minicontainer niet wilt gebruiken.

Ik woon in hoogbouw en krijg geen minicontainer, wordt mijn papier ook door jullie opgehaald?

De gemeente kijkt op dit moment naar de mogelijkheden voor inzameling van oud papier bij hoogbouw/gestapelde bouw. Tot die tijd mag oud papier nog op de oude manier worden aangeleverd.

Waar vind ik meer informatie over de minicontainer voor oud papier?

Kijk voor meer informatie op: https://www.krimpenerwaard.nl/minicontainer-opk